Saturday 20 June 2009

debat anti dadah peringkat IPTA/S sabah...

pada rabu n khamis lepas,aku join jd pengiring untuk psukan debat UMS ke debat antidadah peringkat IPTA/S sabah dekat masterskill kolej cwgn kk.aku sbnarnya malu join dorng biasa la ku ni bukn la hebat sgt bdebat,biasa2 jak.tp dorng nk sgt aku tmankn dorg ke debat 2 so aku nk kata apa lg,tpaksala aku join.aku ada la gak tolong dorng skit2 cri bhn untuk debat n buat fakta kes.

Hari pertama kami d masterskill,ktorg sgt dpndng tnggi oleh pndebat lain,xtau knp,mgkin dorg igt kmi hebat sgt kot(tapi aku rasa kira hebat la gak).hari 2 kami mendapat 'baye'semasa cbutan undi,so kami akn automatik msuk ke peringkt separuh akhir.ada 8 institusi jak yg join 2.so hari pertama kerja kmi mkan,n main2 jew kat sana.sambil2 usik2 peserta lain.kira kami bernasib baik la untuk hari 2.

Hari kedua,kami bertembung dengan tuan rumah masterskill diperingkt separuh akhir kedua,selepas UITM menentang politeknik KK pada separuh akhir pertama yang dimenangi oleh UITM.pada separuh akhir kedua,kami telah berjaya menewaskn tuan rumah dengan bergaya dan dapt melangkah ke peringkat akhir berjumpa dengan pasukan UITM.

Pada peringkt akhir,auditorium dkt msterskill sgt dipenuhi dengn penonton,aku wlupun x naik btnding tp aku sgt rasa gementar gak.persiapn dah kami buat setelah dikuarantin selama 30 minit.kami pun melangkah ke peringkat akhir dengan teng dan yakin,semasa pertandingan berlangsung,kedua2 pasukn memberi saingan yg aku kira sengit la gak,wlupun aku rsa lebih berpihak kepada pasukan kami.hujah2 yg dilontarkn kepada pasukan kami dapt dijawab dengan baik dan kami berjaya mematahkn hujah mereka dengan bijak dan sempurna.oh lupa plak,psukan kami diwakili oleh abg Fairuz,abg jass,raqaz.bayu jd simpanan dan 'researcher' dan aku sebagai pengiring dan 'reseacher'gak.

Semasa pertandingan akhir 2,pasukan UMS menjadi pembangkang dan UITM sebagai kerjaan.pertanding berlangsun selama hampir 1 setengah jam,selepas sj pengulungan kes dimeja kerajaan,pertndingn akhir pun selesai.semasa menunggu keputusan di majlis penutupan hati kami sangat gementar.Apabila pengacara majlis mengumumkan pemenang pertandingan debat antidadah peringkat IPTA/S peringkat negeri sabah ialah UMS,fuhhhhh!!!!!aku sangat lega n tumpang gembira sgt di atas kejayaan pasukan kami.kami telah berjya membawa 'hamper'.cenderahati,trofi,n wang tunai daripada penganjur.wlupun aku x bertanding aku pun dapat sebahagian daripada hadiah 2,hhhhehe...aku gembira la gak,tp malu la,coz aku bukannya ada sumbangkn apa2 untuk kejayaan dorang.tp dorg tetap igt kat aku.huhuhu.....haru sgt......

No comments:

Post a Comment