Saturday 31 October 2009

sehari menjulang seni dan budaya(sedaya)



pada 17-18 oktober lepas,kolej kediaman aku da mengadakan progarm seperti di atas. program ini bertujuan nak menyedarkan kepada warga kolej kediaman mengenai kepentingan memelihara budaya dan seni bangsa kita. Bersempena tema 1 malaysia,kami telah berusaha melibatkan semua warga kolej kediaman yang terdiri daripda berbilang kaum dan yang mempunyai latar belakang yang berbeza.

aku telah ditugaskan sebagai bendahari untuk progrsm 2 dan merangkap "flow manager" untuk mlm kemuncak pada 18 oktober lepas.banyak aktiviti yang pertandingan yang dijalankan pda hari tersebut contohnya,pertnadingan membuat wau,tanglung,main batu seremban,nyanyi lagu tradisional dan sebagainya.

pada malam kemuncak pula,diadakan pertandingan akhir nyanyian lagu tradisional dan persembahan daripda blog kolej kediaman kami.owh lupa plak pengarah untuk program ni kwan rapat aku sendiri,merangkap roomate aku,huuuh...memang meletop la mlm 2 kiranya.

pada mlm 2 gak aku telah terpilih menjadi "ikon 1 MALAYSIA" diatas pemilihan daripada pihak juri yang menilai...hehhehe...kira ok la dah penat2 wat keja dapat gak habuan skit heheheh.......

No comments:

Post a Comment